17 juni 2023 - Reisverslag uit Les Deux Alpes, Frankrijk van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu 17 juni 2023 - Reisverslag uit Les Deux Alpes, Frankrijk van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

17 juni 2023

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 Juni 2023 | Frankrijk, Les Deux Alpes

Ce n’est pas fini tant que ce n’est pas fini of in goed Nederlands; It ain’t over till it’s over.

We hebben ons verblijf op deze prachtige camping in dit schitterende gebied met 1 dag verlengd omdat we hier nog niet ‘klaar’ waren. Al vraag ik mij af of je dat hier ooit bent. We raken niet uitgekeken. De beek ruist en bruist onverminderd langs ons, gevoed door de waterval ver boven ons in de bergen. Maar je hoort het niet eens meer, beter gezegd het stoort je niet meer.

We gaan vanochtend eerst met de kabelbaan naar het dorpje Les Deux Alpes op ruim 1600 meter hoogte.

Ik durf te zeggen dat ik, hoewel ik nooit geskied heb, al in menige kabelbaan gezeten heb. Ik heb vroeger ook veel gekampeerd, vaak in bergachtige gebieden, en als er een kabelbaan in de buurt was dan gingen we er in. Nu dus ook. Onze 2e kabelbaan trip deze vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat we, na 7 weken onderweg, en allebei heel lang na moesten denken waar en wanneer we die andere kabelbaan trip ook alweer gemaakt hadden. Dat bleek dus Gibraltar te zijn, een eeuw geleden.

Het is een 4 persoonscabine waar we met z’n tweeën in mogen. Veel wandelaars, paragliders en mountainbikers gaan ook (met mtb uiteraard) omhoog.

Het dorpje les Deux Alpes is een typisch wintersportdorp met heel veel sport-souvenirs-winkeltjes, restaurants en hotels. Het is nog geen seizoen en dus is 80% gesloten. Dat maakt de pret er niet minder om. Ik hou ervan en hoop voor deze ondernemers dat er van de winter 5 meter sneeuw valt.

Na de wandeling door het dorpje zetten we ons op een bankje met een uitzicht over het dal en de paragliders en mountainbikers .

Wow…. Als ik 46 jaar jonger was dan wist ik wel!

Na een half uur gaan we de lift weer in en krijgen nu, als je naar beneden gaat, natuurlijk het mooiste uitzicht!

We durven te bekennen dat we verliefd zijn geworden op dit stuk Frankrijk….

Na de lunch gaan we naar het zwembad en waar ik al bang voor was gebeurde. Nadat ik in het water was gesprongen kwam de Franse badheks mij vertellen dat ik niet met een sportbroek mocht zwemmen. Dat had ik al gezien want stond duidelijk aangeplakt.

Ik verweerde mij echter, in mijn beste Frans, dat ik een maillot de bain type sportbroek had en dat is prima toch? Nou, niet volgens Eucalypta dus. Zo’n zwembroek was prima voor een zwembad op de camping maar niet voor een municipal zwembad! Ik kon met 2 machtige borstcrawlslagen naar het trapje terugzwemmen en klaar.

Ze zei nog dat er een ‘maillot de bain distributeur’ in de kleedruimte stond waar ik een deugdelijke zwembroek kon kopen. Ik ben daar, voor de vorm, nog even gaan kijken maar ik had echt geen zin om € 15,- voor een zwem niemendalletje uit te geven.

Ik ben later nog even uitgebreid gaan douchen, dat mocht wel blijkbaar.

Terug op de camping kijken we nog even om eens heen, dit uitzicht moeten we koesteren.

Morgenochtend ontbijten we voor de laatste keer in deze omgeving.

De terugreis gaat beginnen maar dat is ook goed.

We zijn 7 weken onderweg, hebben tot nu toe 6300 km gereden, de camper moet echt dringend schoongemaakt worden, de buitenkant dan, ook komt er een APK aan, en er moet ook het nodige gerepareerd worden want zoals eerder opgemerkt; er gaat van alles kapot.

We gaan jullie op de hoogte houden van onze laatste 1000 kilometers richting Naaldwijk, heel spannend gaat dat niet worden, hoewel … cliffhanger … we gaan er uit met een knaller!

De rest van de dag …

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Hans en Marjoke van Arnhem

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 96090

Voorgaande reizen:

28 April 2024 - 01 Juli 2024

Griekenland 2024

30 April 2023 - 24 Juni 2023

Frankrijk - Spanje - Portugal 2023

31 Mei 2022 - 31 Mei 2022

Zwitserland - Italie - Frankrijk 2022

04 September 2021 - 05 Oktober 2021

Frankrijk - Spanje 2021

03 Augustus 2020 - 28 Augustus 2020

Campertrip Normandië en Bretagne (2020)

31 Augustus 2019 - 21 September 2019

Nederland, de Rijn en een stukje Moezel (D) 2019

27 Mei 2019 - 26 Juni 2019

Frankrijk - Spanje 2019

01 Juni 2018 - 28 Juni 2018

Frankrijk - Spanje - Portugal - Andorra 2018

06 Juni 2017 - 29 Juni 2017

Engeland 2017

01 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Frankrijk en Spanje

25 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Cruise Noorse Fjorden

15 September 2014 - 27 September 2014

Rondreis door Schotland

11 April 2014 - 23 April 2014

Marokko

07 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Kroatië zomer 2013

10 Januari 2013 - 18 Januari 2013

Cruise Verenigde Arabische Emiraten

02 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Indonesië

Landen bezocht: