Dag 11. Gijon – Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dag 11. Gijon – Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dag 11. Gijon – Santiago de Compostella

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Juni 2018 | Spanje, Santiago de Compostella

De dag begint net als gisteren met volop zon. En ook net als gisteren is die zon na een paar uur verdwenen en maakt plaats voor …………..regen.
We hebben overnacht op een camperplaats luisterend naar de naam Parking de El Rinconin in Gijon. Het is inderdaad een parking, meer niet. Geen faciliteiten anders dan een vuilnisbak. Meer hebben we overigens ook niet nodig. We hebben deze plek bewust gekozen omdat we in 2 dagen ‘grote’ stappen willen maken richting Santiago de Compostela. We kunnen onszelf 2-3 dagen redden zonder ‘hulp’ van buiten dus geen probleem. De TV die we aan boord hebben, gebruiken we goed door naar de GP van Canada te kijken terwijl de regen ons dak geselt.
Er staan nog een stuk of 10 campers op deze parkeerplaats naast een, volgens internet, mooi park. Aangezien de regen niet ophoudt en wij er niet uitgaan zullen we dus nooit weten of het park echt mooi is.
Om 09.30 uur wordt de motor al gestart, een record voor deze vakantie.
Eerst richting dichtstbijzijnde supermarkt maar dat was geen goed idee want we werden dwars door de meest smalle straatjes van Gijon gestuurd en hebben de supermarkt uiteindelijk niet eens gevonden!
Dan maar snel de grote weg op richting Santiago de Compostela. Tanken langs de snelweg gaat in Nederland makkelijker dan in Spanje. Als er bij ons een bord met een benzinepomp langs de snelweg staat dan neem je die afslag en sta je binnen 500 meter voor de pomp.
Hier niet, volg je dat bord dan word je via sluiproutes naar het dichtstbijzijnde dorp geleid, 4 km van de weg af.
Als we even willen stoppen om te lunchen trappen we er weer in en komen in het meest mistroostige dorp terecht dat je je maar voor kunt stellen. Zo mistroostig dat ik de naam alweer vergeten ben.
De route naar Compostela is wel mooi overigens. Over heel veel viaducten die hoog boven de dalen die ze overbruggen uitsteken, en paralel aan de zee die een groot deel van de reis zichtbaar is.
Omstreeks 14.00 uur komen we in de beloofde stad aan. Het regent dan al vanaf 11.30 uur.
We zien bij het eerste bord met de stadsnaam al enkele uitgelaten wandelaars staan die de reis blijkbaar volbracht hebben en elkaar op de rug kloppen en selfies maken.
De camping is middenin de stad gelegen, op nog geen 250 meter vanaf de ingang is een heel erg mooi winkelcentrum gevestigd waar we onze boodschappen kunnen doen.
Na 2 lange reisdagen is het goed rusten. We blijven morgen in Santiago en zullen de kathedraal en het centrum bezoeken en de dag in rust doorbrengen.
Waar woensdag heen gaan weten we nog niet…..

H@ns

• 12 Juni 2018 - 11:13

Carolien:

Hoi Hans en Marjoke

Ik heb het vakantie verslag nu net in zijn geheel gelezen.
    Jammer van het weer,maar ondanks dat maken jullie mooie contacten met... inspirerende mensen.
    Geniet er heerlijk van
    Hele fijne vakantie

• 12 Juni 2018 - 12:08

Riet:

Fantastische reis weer jongens ...en idd jammer van t weer ..............
    maar je kunt niet alles hebben , toch ?
    Nog n hele fijne tijd gewenst : knuffel Riet !!