Dag vijf in Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dag vijf in Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dag vijf in Stavanger

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Juli 2015 | Noorwegen, Stavanger


Dag 5 Stavanger 29 juli 2015

Door het drupje whisky dat we iedere avond bij wijze van slaapmutsje nemen sliepen we weer als rozen aan boord. We werden vandaag dan ook laat wakker over negenen. Daarom konden we niet –zoals we hadden gedacht- eten in de diningroom (het verschil tussen de ‘vreetschuur’ het Lido en de diningroom ‘La Fontaine’ is nu wel duidelijk) Afijn, in de diningroom wordt het eten geserveerd en in het Lido sta je in de rij. Maar verder aan de kwaliteit van het eten is niets af te dingen. Die is in beide restaurants goed. Aangezien we nu al drie avonden in de diningroom eten hadden we het plan opgevat daar ook te gaan ontbijten. Echter kan dat maar tot 9.30 uur en waren we dus te laat.
Het eten aan boord is werkelijk verrukkelijk. Gisteren aten we met twee andere Nederlandse stellen en een Vlaamse mevrouw. Er was een stel uit Delft en een stel uit Zeeland. Dit laatste stel was ook reisleider voor een cruisecompagnie. Het was niet de onze, want wij kenden ze niet en ze vertelden dat ze ook aan een kennismakingsritueel hadden gedaan. De man was na zijn pensionering dit ‘werk’ gaan doen en had werkelijk een geweldige baan. Hij regelde de excursies en kwam in actie als er problemen waren met de klanten van de cruise compagnie. Zijn vrouw mocht de laatste jaren gratis mee en assisteerde hem met de werkzaamheden zoals daar waren het maken van een nieuwsbrief (iedere dag). Nou, zo’n baan zoek ik ook nog, want ze cruisden de hele wereld over en hadden zelfs een huis in Florida. Alleen in Indonesië was hij nog niet geweest. Maar daar kon ik hem gelukkig nog e.e.a. over vertellen. Het was erg gezellig.

Vanmorgen waren we dus aangekomen in Stavanger, wat ik erg vind lijken op de Nederlandse plaats Stavoren. Dus begon ik het verhaal van het vrouwtje van Stavoren aan Hans te vertellen, alleen wist ik helemaal de clou niet meer. Gelukkig bracht de wifi in Stavanger uitkomst en kon ik het even snel googlen.
Jammer genoeg was het weer erg slecht. Het regende bijna de hele dag.
Stavanger is een grote plaats, een soort provinciestad. Het is ook de stad waarvan uit de olie wordt getransporteerd, dus het heeft een grote haven. Wij hebben ook het oliemuseum bezocht dat veel interessante aspecten had. Het was af en toe wel wat technisch, maar toch wel leuk. Daarna gingen we weer verder de stad in. Er zijn leuke winkels en de mode is hier ook heel leuk. Maar alles is voor Nederlandse begrippen erg duur, dus werd er niets gepast en ook niets gekocht. Ik had nog wel 1000 kronen gepind, maar verder dan een aardigheidje voor Marjolein en een nieuwe mascara ( ik was de mijne thuis vergeten) kwam ik niet. We zagen nog wel leuke vestjes voor Julia, maar net niet in haar maat. Nu kunnen we nog wel proberen morgen in Kristiansand iets voor haar te kopen.
We werkten weer even het internet bij en checkten de mail. Ik kreeg overigens vanmorgen nog twee telefoontjes. De eerste van het UWV, die vroegen hoe het met me ging. Ik vertelde dat het goed ging, maar dat ik op mijn hersteloperatie zat te wachten. De verbinding was heel erg slecht, maar ik durfde niet te zeggen dat ik in Noorwegen zat. Ik had namelijk niet doorgegeven dat ik weg zou gaan (vergeten). Het tweede telefoontje kwam toen we in een koffieshop wat zaten te drinken en was van het Reinier de Graafziekenhuis. Ik sta op de nominatie om op maandag 14 september geopereerd te worden. Dus dat weten we dan ook weer. Het is precies de week nadat we uit Polen komen, dus dat komt prima uit.

Toen we naar het schip terugliepen kwamen twee stellen tegen. Het bleken twee oude schoolkameraden van Hans te zijn van de mavo uit Dordrecht. We hadden al via facebook van iemand uit Dordt gehoord dat ze aan boord waren. Dus vanavond gaan we even met hen bijkletsen.

  • 31 Juli 2015 - 14:01

    Ada En Bram:

    Wat een prachtige reis. Beetje regen in Noorwegen mag, maar het zal wel snel weer opknappen! Liefs van onsen geniet maar fijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stavanger

Hans

Hans en Marjoke van Arnhem

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 95323

Voorgaande reizen:

28 April 2024 - 01 Juli 2024

Griekenland 2024

30 April 2023 - 24 Juni 2023

Frankrijk - Spanje - Portugal 2023

31 Mei 2022 - 31 Mei 2022

Zwitserland - Italie - Frankrijk 2022

04 September 2021 - 05 Oktober 2021

Frankrijk - Spanje 2021

03 Augustus 2020 - 28 Augustus 2020

Campertrip Normandië en Bretagne (2020)

31 Augustus 2019 - 21 September 2019

Nederland, de Rijn en een stukje Moezel (D) 2019

27 Mei 2019 - 26 Juni 2019

Frankrijk - Spanje 2019

01 Juni 2018 - 28 Juni 2018

Frankrijk - Spanje - Portugal - Andorra 2018

06 Juni 2017 - 29 Juni 2017

Engeland 2017

01 Mei 2016 - 30 Mei 2016

Frankrijk en Spanje

25 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Cruise Noorse Fjorden

15 September 2014 - 27 September 2014

Rondreis door Schotland

11 April 2014 - 23 April 2014

Marokko

07 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Kroatië zomer 2013

10 Januari 2013 - 18 Januari 2013

Cruise Verenigde Arabische Emiraten

02 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Indonesië

Landen bezocht: