Dag 3 Inveraray - Reisverslag uit Rosneath, Verenigd Koninkrijk van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dag 3 Inveraray - Reisverslag uit Rosneath, Verenigd Koninkrijk van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dag 3 Inveraray

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rosneath

Gisteravond in de B&B kennis gemaakt met ander Nederlands stel dat dezelfde reis doet als wij. Die gaan we nog vaker terugzien dus.
Heerlijk geslapen, mede dankzij de rustige buren natuurlijk, en een geweldig English ontbijt genuttigd. Daar moesten we even op teren natuurlijk.
Via een werkelijk schitterende route langs de oevers van o.a. Gare Loch en Loch Long naar Inveraray Castle gereden. Marjoke wilde hier graag naartoe omdat hier ook opnames voor Downton Abbey, één van haar favoriete TV series, zijn (of worden) gemaakt. Fantastisch zag alles eruit. Het kasteel is nog in particuliere handen van the Duke of Argyll, tevens hoofd van the clan Campbells. Leuk om die hele familiegeschiedenis te zien aan alle wanden. Met moeite moesten we ons we af en toe door een roedel Amerikanen en Italianen heen worstelen maar konden over het algemeen alles rustig bekijken. Ook de tuin was het bekijken meer dan waard, mede door het schitterende weer! Het stadje Inveraray ook nog even bezocht. Typische 'Britse' huisjes en winkeltjes, lekker kneuterig en erg klein.
We gooien het dak los en rijden via een (opnieuw) schitterende route naar het noorden en bezoeken voor het eerst deze reis een heuse pub, in Crianlarich ( dit mag je snel vergeten).
Binnen alleen maar gezellige, vriendelijke mensen want wij zijn de enigen... De halfpint smaakt er niet minder om overigens.
Na enkele fotoshoots onderweg komen we weer aan in Rosneath bij onze B&B. We besluiten eerst even een paar rondjes te rijden door het dorp om het meest geschikte restaurant uit te zoeken. Dat blijkt er dus helemaal niet te zijn. Gelukkig (?) is er wel een snackbar genaamd Chippie en deze is nog open ook! En te koop overigens, voor 110.000 pond koop je een wereldzaak volgens de flyer. We overleggen even en besluiten toch maar om het niet te doen. We houden het maar bij een kipburger en chips. Waar is Jamie Oliver als je hem nodig hebt? Als de VN straks klaar zijn met het brengen van vrede in de hele wereld EN het Zwarte Pieten probleem hebben opgelost moeten zij zich maar eens gaan inzetten voor het stoppen van gruwelijke mishandeling van aardappels door de Britten...
We kijken terug op een prachtige dag....

• 17 September 2014 - 22:04

Bram En Ada:

Lieve Hans en Marjoke,

Wat ontzettend leuk om mee te lezen met jullie belevenissen in Engeland! Jullie treffen het geweldig met het weer. Wie lukt het om in Schotland met open cabrio te kunnen rijden? Geniet er van! En Hans, jij zéker van elke dag een English breakfast ;-). Veel liefs van Bram en Ada.

• 17 September 2014 - 23:07

Hetty:

Bedankt vor de foto's van het kasteel. Wie weet ga ik er nog een keer heen op tuinreis. Wat treffen jullie het met het weer, ik zag blauwe luchten op het journaal. Er was een item over Schotland vanwege het referendum. Veel plezier

• 18 September 2014 - 08:16

Tine:

Gaan jullie nog bij Nessy langs? Doe de groeten..
    Veel plezier daar.

• 18 September 2014 - 10:06

Corry :

hoi Marjoke en Hans

Mooi is schotland vooral met de gekleurde hei. Het is altijd de moeite waard om eens te proberen om daar ook te eten. Het zijn bar meals en vaak ook smakelijk en goed geprijsd. Ga door ik ben iedere dag benieuwd naar jullie beschrijving van de vakantie. hoor je nog wat over het stemmen voor een onafhankelijk Schotland

• 18 September 2014 - 13:33

Adje:

I also love Downton Abbey!!