Dag 9 LES CABANNES - MANRESA - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dag 9 LES CABANNES - MANRESA - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dag 9 LES CABANNES - MANRESA

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 September 2021 | Spanje, Manresa

12 september 2021

(Toekomstige) Camperaars opgelet; les Cabannes is een prima camperplek. De gendarmerie, de bakker en de supermarkt op minder dan 100 meter afstand. Hopelijk heb je die eerste nooit nodig.
Wij vertrekken om 10.00 uur richting Spanje. Dat had íets eerder gekund maar we hadden wat problemen met de Tom Tom navigatie. Deze kon het adres in Spanje niet vinden(?).
Dan navigatiesysteem 2 maar; de telefoon want Google maps weet immers alles en iedereen te vinden. Na een kort stukje rijden proberen we toch Tom Tom nog even maar helaas. Marjoke ziet dan dat ‘Midden Europa’ de kaart is die erop staat. Mij bekruipt een angstig voorgevoel… ik heb hem net voor vertrek nog van een update voorzien, maar er stond toch altijd ‘West Europa’ op? Nou, nu niet meer en dus staat Spanje NIET op de kaart. We besluiten dan om navigatiesysteem 3, Zenec zit ingebouwd in de camper, maar te gaan gebruiken. Is wel even wennen én er moeten nog wat instellingen aangepast worden. Een ‘werkje’ voor vanavond.
De omgeving waar we doorheen rijden is heel anders dan tot nu toe; échte bergen en dalen. Voor de chauffeur erg leuk maar wel flink werken. We komen diverse tunnels tegen onderweg. Ondanks dat het rijden in de bergen leuk is pakken we toch 2 (tol) tunnels ipv van de bergpassen want het is erg warm en we willen eigenlijk wel een duik in één of ander zwembad nemen.
Na de eerste toltunnel rijden we in een politiefuik. Controle! We zoeken snel de Corona app en paspoorten op maar ze controleren op heel wat anders; drank en sigaretten! Nou die hebben we natuurlijk niet (zoveel) bij ons. We mogen door zonder dat de boel overhoop hoeft te worden gehaald. Hij wil dan nog weten waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan. Dat laatste weten we eigenlijk zelf ook nog niet.
De laatste 50 km is prachtige snelweg. We komen aan in Manresa maar worden niet vrolijk van wat we zien. Veel industrie en de camping ligt aan de buitenkant van een industrieterrein dat (hopelijk)ooit betere tijden heeft gekend.
De ingang van de camping rijden we eerst voorbij. Uiteindelijk vinden we hem en worden we binnengelaten na aanmelding via een intercom.
Een vriendelijk, enigszins gezette, Spaanse man wijst ons een plekje waar we kunnen gaan staan. Marjoke doet het woord en dat gaat perfect!
De camping is Spaans…. heel erg Spaans. Ik vraag me zelfs af of hier ooit Nederlanders komen… We settelen en gaan ons dan melden bij de receptie, helemaal achteraan het terrein. Het is een soort terrassencamping met 90 % vaste plekken, alleen bezet door Spanjaarden, inclusief complete keukens, buiten opgesteld.
We hebben toch maar besloten om 2 nachten te blijven, we hebben immers geen haast, maar we denken niet dat we het terrein gaan verlaten.
We gaan snel zwemmen in het zwembad, dàt is wel mooi, want er komt een dreigende lucht aan en in de verte klinkt onweer.
Terug bij de camper valt de bui al snel. We gaan dus maar weer naar binnen.
Na een half uurtje is het over en kunnen we weer van de zon genieten.
Héérlijk weer, daarvoor zijn we immers deze kant opgegaan.
De rest van de dag…..

• 13 September 2021 - 09:15

Hetty:

Heb je de Waze app dan nog niet geïnstalleerd? Daarmee kom je altijd op de plaats van bestemming.