Dag 2 Harwich - Hastings - Reisverslag uit Hastings, Verenigd Koninkrijk van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dag 2 Harwich - Hastings - Reisverslag uit Hastings, Verenigd Koninkrijk van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dag 2 Harwich - Hastings

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Juni 2017 | Verenigd Koninkrijk, Hastings

Na een heerlijke nacht slapen werden we niet al te vroeg wakker op de camping nabij Harwich. Wel ideaal vanaf de boot maar vijf kilometer. Op de terugweg willen we deze gelegenheid weer te baat nemen. De camping had een hoog Coronationstreet gehalte met heel veel kansloze stacaravans. Vreselijk. Het sanitair voor ons was ook niet over naar huis te schrijven. Ik had twee druppels water uit de douche en de andere douche gaf iets meer water maar steenkoud. Snel maar weer terug naar de camper. Dan maar even niet douchen vandaag. Hans had ook duidelijk zijn dag niet. Kreeg de dop van het waterreservoir er niet meer af en later er niet meer op. Nog later op de dag bleek dat we de dop verloren zijn onderweg. Het water is er ook een beetje uit geklotst. Het zorgde wel voor een enorm humeur bij Hans die nogal wat krachttermen gebruikte en vervolgens langs de Christelijke Caravanclub liep met een heilig gezicht. Afijn, we vertrokken om kwart voor elf richting Hastings. Dat ligt aan de kust en is zo’n 225 kilometer rijden. De TomTom deed al raar want deze wilde ons helemaal door Londen leiden. Wij vonden dat gek. Want er zal toch wel ergens anders ook een manier zijn om de Theems over te steken. We volgden eerst de grote weg en deden braaf wat de Tomtom ons opdroeg. Maar ik had natuurlijk de kaarten van de ANWB en dacht erover de knuppel in het hoenderhok te gooien en de route om te leggen. Dat werd overigens geen succes want we kwamen op het platteland terecht en dat is voor campers niet the place to be. Er wordt namelijk nogal hard gereden en wij zijn nogal breed. Het ging een paar keer bijna mis…… In de Vineyard van Carr Taylor ontmoetten wij direct de lady of the house en mochten de camper op het grasveld zetten. Meteen doken we de wine shop in en werden we verwend door de man die daar werkte. We mochten namelijk van alles proeven. Aan ons natuurlijk altijd besteed. We namen drie heerlijke dessertwijnen mee en een fles roze en een fles witte wijn. Tevreden zitten we nu even lekker te borrelen en we kunnen zelfs even buiten zitten. Het is hier zeer aangenaam weer. Niet te heet en niet te koud. Morgen willen we richting Brighton gaan en dan ook weer een camping opzoeken. Daar willen we wat langer blijven. Al met al een heerlijke dag, maar wel een beetje vermoeiend. Vooral voor Hans, want die moest het hele eind links rijden.

• 08 Juni 2017 - 21:51

Hetty:

Hastings Heeft prachtige oude vissers boten op de kant liggen,maar of je die kunt bereiken met de camper?

• 09 Juni 2017 - 14:24

Bram En Ada:

Ha die Marjoke en Hans. Jullie hebben al net zo'n ervaring met Tomtom en de wegen als wij vorig jaar. Er zijn maar weinig doorgaande wegen naar het zuiden, waardoor je eigenlijk altijd langs Londen wordt geleid. Ben je eigenwijs en volg je de gewone kaart, dan kom je in the middle of nowhere terecht. ;-). Fijne reis verder. De start met die heerlijke drankjes klinkt al goed! Xxx