Dag 5 Reisdag - Reisverslag uit Hornbach, Duitsland van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dag 5 Reisdag - Reisverslag uit Hornbach, Duitsland van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dag 5 Reisdag

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 Juni 2022 | Duitsland, Hornbach

Vandaag Gaan we kilometers maken.

Na een wederom van een uitstekende nachtrust te hebben genoten gaan we richting het zuiden van Duitsland, ons doel is Zweibrucken, net onder Saarbrucken, zo’n 300 km rijden.

Ik moet er echter nog een beetje inkomen geloof ik.

Onder het toeziend oog van mijn achterbuurman sta ik vreselijk te klooien met het fietsrek en zet de fietsen er eigenlijk ook verkeerd op. Ja dat kan, geloof mij. Dankzij een kunstgreep en een hulpmiddel laat ik zo want ik heb geen zin om weer helemaal van voren af aan te beginnen.

Ik zet de TomTom aan, we nemen afscheid van M [e-38] M, betalen en bedanken de campingbeheerder en gaan op weg.

Op weg naar ….. nou … niet naar waar wij heen dachten te gaan in ieder geval. We rijden richting Luik en TomTom zegt dat we om moeten keren. Logisch, maar hij stuurde ons er zelf wel naartoe. TT doet vreemd, wil ons er bij elke afslag afsturen en blijft dat volhouden . We negeren de aanwijzingen en gaan richting Aken waar ik wil tanken want dat is wel nodig. We komen uit bij dezelfde Tankstelle als waar we zaterdag met Tom hebben getankt. TT blijft dwarsliggen en we gaan verder op de Google maps. Na de eerste tussenstop blijkt dat TT het helemaal niet heeft gedaan en de oude route van afgelopen donderdag gebruikte. Dat lossen we professioneel op uiteraard. Dan blijkt dat ik nog iets vergeten ben voor vertrek; het ledigen van het chemisch toilet. Dat zit dus bijna vol. Beginnersfoutje. Echter geen paniek maar slechts gezonde spanning (vooral op de blaas).

De reis verloopt verder voorspoedig en rond 15.30 uur komen we in Zweibrucken aan. De weg naar de camperplaats staat goed aangegeven maar als we de laatste afslag er naartoe willen nemen blijkt dat de hele omgeving is afgezet ivm festiviteiten. Het is een groot festivalterrein. Dat gaat niet lukken dus. Een zeer vriendelijke en behulpzame Duitse fietser wijst ons hoe we moeten rijden om er toch te komen. Hij doet dit echter in het Engels…. Dat is niet zijn sterkste kant zeg maar. Als we denken dat we het begrepen hebben en een stuk verder linksaf willen slaan staat ie opeens weer naast ons en wijst naar een straat verderop. OK. Dat doen wij en willen daarna weer linksaf slaan en …. Uberraschung … daar is hij weer om te zeggen dat we bij de rivier verderop naar links moeten. Helaas zegt hij niet duidelijk voor of na de rivier. Wij kiezen voor na de rivier en je verwacht het niet, het had ervoor moeten zijn. Maar even keren is er niet bij en het is druk druk druk. Gelukkig zijn we maar 8 meter lang en kunnen we op een parkeerterrein verderop ‘makkelijk omkeren’ net op het moment dat er allemaal Duitsers ook langs ons heen willen.

We zijn het zat en kiezen verderop een rustig plekje uit (op het trottoir) en Marjoke vindt een een andere camperplaats 12 km verderop.

Daar zijn we nu en het is geweldig. Net buiten het dorp, heel rustig gelegen, verhard terrein. Helemaal goud. De zon schijnt. Wat moet je nog meer?

Nou een biertje graag…..

• 06 Juni 2022 - 19:16

Marco:

Troost je, wij reden ons ook bijna klem in een spoortunnel. Gelukkig was er verderop een brug over het spoor. Opdat wij nu van een prachtig uitzicht op de Rijn genieten.

• 06 Juni 2022 - 22:05

Adje Kloos:

Kijk, dat zijn nog eens spannende reisverhalen. Als alles op rolletjes loopt is het vaak jaloersmakend of saai.
    Nu ff rustig aan hoor.