Oman - Reisverslag uit Dikkah, Oman van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Oman - Reisverslag uit Dikkah, Oman van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Oman

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 Januari 2013 | Oman, Dikkah

Oman met de hoofdstad Muscat

De dag eindigde gisteren met een heerlijk diner en uiteindelijk een prettige cocktail voor mij. Maar allereerst het diner. We hadden een ' gala' avond die door sommige gasten wel erg letterlijk werd genomen. Er waren mannen in smoking en vrouwen in het lang. Hans had een nette blouse aan ( ook prima) en ik mijn lange jurk (die zeker geen gala is) en zo waren we feestelijk gekleed. We kregen een tafel toegewezen in het officiële restaurant. De eerste avond aten we namelijk van het buffet op het bovendek en dat was ook prima. Maar het restaurant krijgen we een kaart waarbij je kunt aangeven wat je wilt eten. Volgens de Italiaanse standaard zijn het zes of zeven gangen. Gelukkig hadden wij ook door onwetendheid niet alles aangevraagd, want de vier gangen die we kregen was meer dan genoeg en heerlijk. We zaten aan tafel met nog drie Nederlandse stellen, een beetje van onze leeftijd en het was heel gezellig. We hadden zo een leuke tafelconversatie. Na het eten gingen we even koffie drinken en daarna naar het theater voor de voorstelling van dans en zang. Het was leuk. Na de voorstelling gingen we nog even naar de Caruso bar waar ik er dus achter kwam dat we nog veel meer lekkere drankjes kunnen bestellen op onze Extra kaart (we hebben van te voren nl al betaald voor de drankjes aan boord). Die extra kaart heb je er zo uit als je Hans en Marjoke heet. Een lekkere cocktail maakte een prettig einde aan deze dag.
Na een goede nachtrust werd ik om kwart voor negen wakker. We zouden op ons zelf naar Muscat gaan dus zaten we niet aan een tijd vast. Rond tien uur waren we van het schip en gingen we eerst met een pendelbusje de haven uit. Daar stond een chaotische mix van taxichauffeurs al schreeuwend op ons te wachten. Wij wilden alleen naar de moskee, maar die bleek 25 min rijden te zijn. bovendien ging de moskee om 11.00 uur dicht. Dus haast was geboden. We moesten de taxi per uur betalen = 25 euro. Dat ging natuurlijk niet lukken dus uiteindelijk werd het 2 uur, maar gelukkig waren we nog wel op tijd voor de moskee. Het is een prachtig nieuw gebouw , heel groot en van binnen prachtig versierd. Beroemd om het uit 1 stuk bestaande tapijt dat erin ligt. En bekend bij ons omdat Koningin Beatrix de moskee ook bezocht onlangs en natuurlijk Erica Terpstra. Zij maakte ons nieuwsgierig met haar documentaire naar deze plek. En is de aanleiding dat we deze cruise doen. We kregen echter maar vijf minuten om foto's te maken etc. want het was 10.55 uur toen we de moskee betraden. Ik in een dik vest, want de kledingvoorschriften waren heel streng en er was geen mogelijkheid om daar onderuit te komen. Aangezien ik verder geen dingen met lange mouwen mee heb liep ik dus wel te puffen. Uit de moskee snel terug naar de taxi, maar we moesten sowieso het tweede uur in laten gaan. Hij reed ons in het rond naar nog wat highlights van de stad en dat was nog best leuk. Al moeten we wel thuis googlelen wat we nu gezien hebben (paleis van de sultan). We hebben de foto's gelukkig! Rond kwart over twaalf waren we weer op het schip en snel in de zwemkleding naar de pool. Het weer is zalig rond de 25 graden. Natuurlijk eerst even lekker lunch met salade en paela en een klein ijsje toe. Het is allemaal even heerlijk en goed verzorgd. Nu lekker luieren en bruinen

Groet,
Marjoke

• 13 Januari 2013 - 15:13

Walter:

Oh man, wat lekker!

• 13 Januari 2013 - 16:27

Betty :

heeee genieters,
    Wat een heerlijke verhalen,we kijken uit naar de rest van jullie avontuur.
    Geniet ze, xxx Rinus en Betty

• 13 Januari 2013 - 19:56

Bram En Ada:

He guys, wat hebben jullie het te gek! Een hoop te zien, maar ook heerlijk genieten van de luxe op de "loveboat":-) We zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen! Bram kreeg overigens een eervolle vermelding bij de Biënnale!! Dus wij beleven hier gelukkig ook nog iets! Liefs Bram en Aadje.

• 13 Januari 2013 - 22:19

Sjouk:

Zwaar hoor zo'n cruise! Klinkt allemaal echt naar. Jullie moeten er maar het beste van maken, hihihi.

• 14 Januari 2013 - 10:21

Marco:

Klink allemaal ernstig goed.
    Hoe heet het schip waar jullie op zitten?

groet
    Marco