Dagje in Flam - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu Dagje in Flam - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Hans Arnhem - WaarBenJij.nu

Dagje in Flam

Door: Marjoke

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Juli 2015 | Noorwegen, Flåm

Na bijna 48 uur verstoken te zijn van internet kunnen we nu weer naar hartelust FB ken en mailen en appen. Wat een addicts zijn wij zeg! Maar goed. De derde dag van onze cruise brengt ons naar de eerste haven die we aandoen. Flam ligt boven Bergen, dus we gaan van hoog naar laag. Want we eindigen vrijdag in Kristiansand en dat ligt helemaal in het zuiden. We moesten vanmorgen wel de wekker zetten omdat we een tour hadden geboekt. Flam is niet zo heel groot en we wilden natuurlijk toch wel iets zien van de omgeving. Dat is aardig gelukt. Na het heerlijke ontbijt melden we ons bij de cruise director en werden we ingedeeld in de bus. De bus was niet vol en het waren voornamelijk Amerikanen die meewaren. We hoorden gisteren overigens dat er 900 Nederlanders aan boord zijn. Op de ruim 1000 mensen is dat dus aanzienlijk.
Afijn, we gingen in de bus door twee hele lange tunnels om vervolgens door een prachtig dal te rijden richting een oud hotel. Het hotel was vroeger gebruikt als overnachtingsplaats. We hadden een heel leuke gids die heel veel vertelde onderweg. daarom hebben we nu weer een hoop opgestoken over de Noren. Vroeger was het armoe troef, maar tegenwoordig met de olie die ze hebben is het 1 van de rijkste landen ter wereld. En dan te bedenken dat er maar 5 miljoen mensen wonen in Noorwegen.... De volgende stop was bij een prachtige waterval. Overal zie je de wilde waterstromen van en uit de bergen komen. Heel bijzonder en ik kan er geen genoeg van krijgen. De waterval was bijna aanraakbaar en we tapten ook wat water omdat het heel gezond lijkt te zijn. (je wordt er ook jongere van). Maar dat hebben wij natuurlijk niet nodig :)

We gingen verder over een heel oude weg die met 20 haarspeldbochten zich door het landschap boorde. De buschauffeur kreeg wel een applausje toen we weer beneden waren. Ik heb bijna de hele weg gefilmd. Het landschap is geweldig en we zien ook heel veel campers en campings. Je mag hier ook gewoon 'wild' kamperen.
Nu zitten we op een pleintje in Flam en hebben het stadje bekeken, de plaatselijke supermarkt bezocht en het piepkleine museum. Rond half zes vertrekken we naar Ulvik waar we morgen liggen. Vanavond gaan we eten in het Italiaanse restaurant en dan lekker relaxen op 1 van de dekken. Tot nu toe bevalt het prima hier.

• 27 Juli 2015 - 17:46

Carolien:

He Marjoke en Hans

Dat is weer ...genieten !!
    Jammer dat jullie slecht weer hadden op de Waterweg.
    Fijne cruisedagen